Miasto Wrocław wyszło z inicjatywą publicznego przetargu na świadczenie usług transportowych na liniach aglomeracyjnych, łączących metropolię Dolnego Śląska z gminami Czernica, Długołęka oraz Wisznia Mała. Poszukiwany jest przewoźnik, który zagwarantuje obsługę tych tras za pomocą nowych autobusów, wyposażonych we wszelkie nowoczesne udogodnienia, a umowa obejmie okres sześciu lat.
Podane linie podmiejskie, które mają być obsługiwane przez wybranego przewoźnika, to: 904, 905, 908, 911, 914, 920, 921, 924, 928, 930, 931, 941, 944, 945, 955, 961 i 964. Te trasy komunikacyjne stanowią drogi dojazdu między Wrocławiem a gminami Czernica, Długołęka oraz Wisznia Mała. Dodatkowo przewoźnik będzie odpowiedzialny za przewóz pasażerów na miejskich liniach autobusowych: 100, 108, 115, 120, 121, 147, 150, 151, 315 oraz na ewentualnie uruchomionych liniach specjalnych. Obecnie te usługi zapewniają Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne we Wrocławiu i jego kontrahent.
Przewoźnik musi spełnić kilka istotnych warunków. Pierwszym z nich jest dostarczenie floty składającej się z całkowicie nowych pojazdów – w sumie wymaganych jest aż 92 autobusów. Niebagatelne znaczenie ma fakt, iż większość z nich powinna spełniać niskie normy emisji spalin (Euro VI). Flota powinna składać się z:
– 40 autobusów przegubowych o długości około 18 metrów;
– 40 autobusów jednoczęściowych o długości około 12 metrów;
– 12 autobusów mniejszych o długości około 10 metrów.
Każdy pojazd powinien posiadać ogrzewanie i klimatyzację. Ponadto wszystkie autobusy muszą być niskopodłogowe i wyposażone w system monitorowania. Kierujący i pasażerowie będą mogli korzystać z gniazd USB do ładowania telefonów. Bezpieczeństwo zapewni obecność defibrylatora AED. Autobusy zostaną też przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych i będą wyposażone w kasowniki biletowe umożliwiające zakup biletów na pokładzie pojazdu.