Na stanowiskach komunikacyjnych określanych mianem „Hutmen”, sytuowanych na wysokości alei Pracy, już zostały zrealizowane istotne prace budowlane. Na miejscu zauważyć można już ułożoną nawierzchnię asfaltową, zainstalowane elementy małej architektury takie jak ławki i kosze, oraz postawione słupki. Poza tym, będące jeszcze w trakcie montażu wiaty oczekują na finalny etap ich instalacji, którym jest oszklenie. Takie informacje przekazuje Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta we Wrocławiu (ZDiUM).
Jednocześnie ekipy budowlane intensywnie pracują nad rozwiązaniem problemu odwodnienia ulicy, na której zlokalizowane są przystanki. W najbliższy poniedziałek, 30 września, planowany jest rozpoczęcie kolejnego etapu prac. Tym razem chodzi o montaż pomostów oraz nawierzchni typu terraway w strefach ochrony drzew. Dzięki takiemu systemowi drzewa mają zapewnione optymalne warunki do wzrostu i rozwoju.
Przystanki „Hutmen” poddane są przebudowie wg modelu wiedeńskiego, który jest nie tylko wygodniejszy dla pasażerów, ale także znacznie bezpieczniejszy. Wrocławska ulica Grabiszyńska będzie mogła poszczycić się drugą parą takich przystanków. Pierwsza para, o nazwie „Bzowa (Centrum Historii Zajezdnia)”, została przebudowana na wiosnę poprzedniego roku.
Przystanki autobusowe wzorowane na modelu wiedeńskim są również obecne na innych wrocławskich ulicach: Traugutta, Piłsudskiego, Hubskiej, Trzebnickiej, Pomorskiej i na mostach Pomorskich.