Postęp prac na trasie tramwajowo-autobusowej na Jagodno: Budowa dobiega półmetka

Jedna z kluczowych dla komunikacji miejskiej inwestycji we Wrocławiu, czyli budowa trasy tramwajowo-autobusowej (TAT) na Jagodno, jest obecnie w połowie drogi. Zgodnie z informacjami przekazanymi przez firmę Wrocławskie Inwestycje, zakończenie prac i uruchomienie linii jest planowane na lato 2025 roku.

Roboty budowlane są realizowane począwszy od śródmieścia, z myślą o docelowym kierunku w stronę osiedla Jagodno. Jak podaje Łukasz Cwojdziński, menedżer projektu, ekipa budowlana ukończyła już dwie warstwy podbudowy bitumicznej na odcinku Trasy Autobusowo-Tramwajowej prowadzącym od ulicy Świeradowskiej, przez tereny wokół ronda przy ulicy Terenowej, aż do Lutosławskiego. Pozostało tylko położenie ostatniej, ścieralnej warstwy nawierzchni.

Sukcesem tej części inwestycji było również wykonanie przejazdu przez ulicę Terenową. Przez kilka tygodni kierowcy musieli korzystać z objazdu przez ulicę Lutosławskiego, ale obecnie ta część trasy jest już gotowa. W związku z dalszymi pracami, do końca wakacji został zamknięty wlot na ulicę Lutosławskiego. Teraz prowadzone są tam roboty związane z budową kanalizacji deszczowej oraz buspasa przecinającego tę ulicę. Objazd dla ulicy Lutosławskiego jest prowadzony podobnie jak poprzednio, tj. przez ulicę Granitową i niedawno otwartą Terenową.

Z uwagi na pewne trudności komunikacyjne, miasto postanowiło również wprowadzić tymczasowy zakaz zatrzymywania się na ulicy Drabika. Problemy były spowodowane przez nieprawidłowo parkujące samochody, które utrudniały ruch dwukierunkowy na tej drodze. Straż Miejska monitoruje sytuację na bieżąco i interweniuje w przypadku stwierdzenia naruszeń zakazu parkowania.