Okres urlopowy, który dobiega końca, zapisze się w annałach Portu Lotniczego we Wrocławiu jako jeden z najbardziej obfitych do tej pory. Od początku czerwca aż do ostatnich dni sierpnia bieżącego roku, port obsłużył ponad 1,33 miliona pasażerów. To wyraźny wzrost o ponad 300 tysięcy osób w porównaniu do analogicznego okresu w roku 2022. Co więcej, w samym sierpniu jedno z największych lotnisk w Polsce skorzystało z usług 454 tysięcy podróżujących.
Wrocławski Port Lotniczy po pandemii Covid-19 odradza się szybciej niż przewidywano. W trakcie letniego sezonu – od czerwca do sierpnia – liczba obsłużonych pasażerów wynosiła imponujące 1,33 mln. Zaufanie podróżnych wyraźnie rośnie, co potwierdzają statystyki – wzrosty na miesiąc wynoszą od 16 do 18% w stosunku do najlepszego dotychczas roku, jakim był 2019.
– Kierujemy się celem harmonijnego rozwoju wszystkich rodzajów ruchu, aby efektywnie spełniać oczekiwania mieszkańców Dolnego Śląska. Skuteczność naszej strategii i wartość dobrego partnerstwa z akcjonariuszami Portu Lotniczego Wrocław potwierdzają wyniki ostatnich miesięcy – jeden z najbardziej udanych okresów w historii portu. W sierpniu obsłużyliśmy aż 454 tysiące pasażerów, co stanowi wzrost o 23% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Naszym celem na rok 2023 jest dotarcie do poziomu około 3,9 miliona podróżujących, co oznaczałoby wzrost o ponad 30% w stosunku do poprzednich dwunastu miesięcy. Planujemy kolejne rekordy dzięki inwestycjom w infrastrukturę. Budowa płyty postojowej, równoległej drogi kołowania i drogi szybkiego zjazdu to gwarancja, że ruch na lotnisku we Wrocławiu będzie nadal dynamicznie rosnąć – zapewnia Cezary Pacamaj, Prezes Zarządu Portu Lotniczego Wrocław.