Planowane zmiany w publicznym transporcie Wrocławia w związku z remontem torowiska

Niezwykle istotne kwestie dla mieszkańców Wrocławia dotyczące komunikacji miejskiej na początku roku 2025 zostaną wprowadzone w światło dzienne. Chodzi tutaj o planowane prace remontowe, które obejmują ul. Podwale, konkretnie fragment od placu Jana Pawła II do placu Orląt Lwowskich. Dodatkowo, przewidziane jest wykonanie drugiego etapu prac naprawczych na układzie torowym położonym na placu Powstańców Wielkopolskich. Ze względu na te działania, równo ze świtem, 4 stycznia 2025 roku produkuje się pewne modyfikacje w funkcjonowaniu publicznego transportu.

Ruch linii numer jeden zostaje zawieszony, a linia numer siedem przekierowywana na alternatywną trasę. Zatem podróż z Kleciny do Przyjaźni prowadzi przez ulice Karkonoską, Powstańców Śląskich, Świdnicką, pl. Teatralny, Widok, Szewską i Grodzką, następnie przez mosty Pomorskie do ul. Pomorskiej, dalej przez pl. Staszica i Reymonta, przekracza most Osobowicki i prowadzi ulicami Bałtycką oraz Żmigrodzką, by zakończyć swój bieg w Poświętnym.

Podróż powrotna z Poświętnego do Kleciny wygląda nieco inaczej. Zaczyna się od ulicy Żmigrodzkiej, przez Bałtycką i most Osobowicki, kontynuuje przez Reymonta i pl. Staszica, dalej przez Pomorską i mosty Pomorskie. Następnie kieruje się na Nowy Świat przez Kazimierza Wielkiego, Krupniczą, Podwale, Świdnicką i Powstańców Śląskich. Końcówka trasy to Karkonoska, Przyjaźni i Klecina.