Urząd Miejski Wrocławia prowadzi obecnie proces rekrutacyjny na stanowisko Managera ds. osiedli. To zdecydowanie nie jest posada dla osób, które preferują pracę biurową. Kluczowe jest bowiem utrzymywanie stałego kontaktu z przewodniczącymi zarządów osiedli oraz miejskimi jednostkami, aby dogłębnie zrozumieć i reagować na problemy występujące na poszczególnych osiedlach miasta. Również kluczowe znaczenie ma umiejętność sprawnego nadawania toku różnego rodzaju sprawom osiedlowym. Kandydaci mogą składać swoje aplikacje aż do poniedziałku 24 lutego.
Krzysztof Ziental, kierownik działu, w którym powstanie nowy zespół ds. osiedli, podkreśla, że poszukiwane są osoby, które będą mogły uzupełnić lukę we współpracy pomiędzy osiedlami a Urzędem Miejskim Wrocławia. Osoby te będą pełniły rolę partnerów dla Przewodniczących Zarządu w rozwoju osiedla. Dlatego też, poza wiedzą o funkcjonowaniu osiedli, niezbędne są tutaj umiejętności interpersonalne.
Zakres obowiązków osoby na tym stanowisku będzie obejmował między innymi koordynowanie współpracy w zakresie rozwoju osiedli pomiędzy przewodniczącymi zarządów osiedli a urzędem i miejskimi jednostkami organizacyjnymi. Będzie także odpowiedzialna za monitorowanie postępu realizacji inwestycji osiedlowych, współdziałanie przy udzielaniu informacji o stanie tych inwestycji przewodniczącym zarządów osiedli. Będzie również współpracować z NGO-sami i komórkami urzędu w zakresie implementacji Centrów Aktywności Lokalnej oraz monitorowania postępu realizacji projektów społecznych. Dodatkowo, będzie informować lokalną społeczność o planowanych i prowadzonych konsultacjach społecznych oraz moderować spotkania.