Na drodze ekspresowej S3, która połączy Wrocław z Pragą, inżynierowie drogowi są już na ostatnim etapie prac. Wylewanie finalnych warstw asfaltu, instalowanie barier oraz porządkowanie poboczy są to czynności, które sygnalizują, że otwarcie tej drogi jest już na wyciągnięcie ręki. Planowane jest to na ten rok. Trasa ta ma za zadanie połączyć istniejący odcinek drogi S5 koło Bolkowa z granicą Czech.
Długość tej nowej trasy wynosi 31 kilometrów i dzięki niej podróż z Wrocławia do granicy czeskiej skróci się do czasu poniżej 1,5 godziny. Ta nowa arteria komunikacyjna połączy się z obecnym odcinkiem S3 prowadzącym od Bolkowa do autostrady A4, a następnie kierującym się na północ w stronę Zielonej Góry i Szczecina. Odcinek pomiędzy Bolkowem a Lubawką ma w sumie około 31,5 km długości i będzie posiadał dwie jezdnie, każda wyposażona w dwa pasy ruchu oraz pas awaryjny. Specjalną atrakcją nowego odcinka będzie najdłuższy tunel pozamiejski w Polsce, wydrążony w górze i posiadający specjalne lądowisko dla śmigłowców. Długość tunelu wynosi 2,3 km.
Jednakże, polska część trasy kończy się na granicy w Lubawce. Tutaj planowane było połączenie jej z czeską drogą D11, która umożliwiłaby szybki dojazd do takich miejsc jak Hradec Kralove czy Praga. Niestety Czesi mieli inne priorytety i budowa drogi do Polski nie była jednym z nich. Nie rozpoczęli nawet jeszcze inwestycji. W najbardziej optymistycznym scenariuszu, czeska część przedłużenia S3 będzie gotowa najwcześniej dopiero w połowie 2027 roku.