Modernizacja dwukierunkowych tramwajów we Wrocławiu: Saatz zgłasza się do przetargu

MPK Wrocław otrzymało propozycję od firmy Saatz na modernizację unikalnych dwukierunkowych tramwajów, które są częścią ich floty. Propozycja firmy odpowiada budżetowi MPK na ten cel. Główna część zamówienia obejmuje modernizację sześciu pojazdów, natomiast dodatkowa opcja dotyczy pozostałych dwudziestu pięciu.

Wrocławski przewoźnik miejski, MPK, rozpoczął przetarg na modernizację jedynych w swojej flocie tramwajów dwukierunkowych marki Skoda 19T. Te specyficzne wagony trafiły do miasta w latach 2010 i 2011, a obecnie na stanie MPK jest ich łącznie 31. Procedura przetargowa została podzielona na dwa segmenty: główną część, dotyczącą modernizacji sześciu wagonów (w tym także naprawy pokolizyjnej dwóch z nich), oraz opcjonalną część – dotyczącą reszty, czyli maksymalnie 25 dodatkowych wagonów.

Do przetargu wpłynęła tylko jedna oferta – od firmy Saatz z Grudziądza. Firma ta oszacowała koszt wykonania głównej części zamówienia na 36,598 mln złotych brutto. Całkowity koszt realizacji pełnego zakresu zamówienia, zgodnie z ofertą firmy, miałby wynieść 189,09 mln złotych brutto. Przewoźnik MPK Wrocław przygotował na realizację podstawowego zamówienia budżet w wysokości 36,77 mln złotych brutto.