Od pierwszego dnia marca br., mieszkańcy Wrocławia będą mogli korzystać z ponad 2400 rowerów miejskich. To wszystko za sprawą firmy Nextbike, która jest odpowiedzialna za zarządzanie systemem rowerów miejskich we Wrocławiu.
System ten, znany jako Wrocławski Rower Miejski, funkcjonuje bez przerw na przestrzeni ostatnich 13 lat, począwszy od 2011 roku, i od tamtej pory jest sukcesywnie rozwijany.
Dzisiaj, Wrocław może poszczycić się posiadaniem drugiego największego systemu rowerów miejskich w całym kraju, zaraz po stolicy, Warszawie. Co więcej, w przeciwnym do wielu innych polskich miast trendzie – nasza oferta nadal się rozwija i będzie rozwijać. Pierwsze stacje rowerów miejskich pojawiły się także poza granicami miasta, w aglomeracji. Zostaną one także uwzględnione w nadchodzącym przetargu, który zostanie ogłoszony jeszcze w tym roku – operator systemu będzie musiał uwzględnić budowę stacji rowerowych również na terenie gmin sąsiadujących z Wrocławiem – wyjaśnia Monika Kozłowska-Święconek, dyrektorka Biura Zrównoważonej Mobilności.
Kiedy jednak przyjdzie sezon wiosenno-letni, mieszkańcy Wrocławia będą mieli do swojej dyspozycji 2300 standardowych rowerów, 100 rowerów elektrycznych oraz 34 jednoślady niestandardowe, takie jak rowery cargo, handbike czy tandemy.