We Wrocławiu, personel kontrolujący bilety w autobusach i tramwajach jest regularnie zmuszany do konfrontacji z agresją pasażerów. W samym obecnym miesiącu zaraportowano aż 5 takich incydentów. Nie tylko mężczyźni, ale także kobiety pracujące jako kontrolerzy padają ofiarami takich działań.
Jarosław Perduta z Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego we Wrocławiu podkreśla, że nie chodzi tylko o werbalne ataki. Kontrolerzy doświadczają różnych form agresji, począwszy od obraźliwych słów, poprzez uderzenia i kopnięcia, a skończywszy na duszeniu.
W odpowiedzi na te groźne sytuacje, MPK we Wrocławiu rozpoczyna inicjatywę „Stop agresji. Nie bądź obojętny – reaguj!”. Dzięki tej kampanii komunikat ten pojawi się w pojazdach miejskiego transportu jako przypomnienie dla pasażerów o właściwym postępowaniu w przypadku bycia świadkiem ataku na kontrolera.
Piotr Szereda ze Straży Miejskiej we Wrocławiu sugeruje konkretne kroki, które pasażerowie mogą podjąć, kiedy stają się świadkami agresji wobec kontrolerów.
Witold Woźny, prezes MPK we Wrocławiu, zadeklarował również, że przedsiębiorstwo zamierza wystąpić do Ministerstwa Sprawiedliwości o nadanie kontrolerom statusu funkcjonariusza publicznego.