Wrocławski projekt budowy obwodnicy Leśnicy jest na ukończeniu. Istotnym fragmentem tego przedsięwzięcia jest imponujący wiadukt, który przerzucony jest nad torami kolejowymi. Ta monumentalna konstrukcja składa się z sześciu przęseł i ma długość nośną wynoszącą 143 metry. W połowie marca bieżącego roku, rozpoczęto montowanie belek na fundamentach wiaduktu.
Każda z tych belek osiąga wagę do trzech ton i na jednym przęśle znajduje się ich łącznie dwadzieścia cztery, każde o imponującej długości 27 metrów. Ze względu na skomplikowaną lokalizację konstrukcji, ponieważ została zbudowana nad szynami kolejowymi, wszystkie działania były szczegółowo konsultowane i uzgodnione z PKP. Obecnie trwają ostatnie testy mostu.
Jako część statycznych i dynamicznych prób obciążeniowych, użyto sześciu ciężarówek załadowanych balastem o masie 32 ton. Podczas dynamicznych prób ciężarówki poruszane były z różnymi prędkościami, od 10 do 70 km/h.
Wiadukt prezentuje się imponująco nie tylko ze względu na swoją długość, ale także szerokość, która wynosi ponad 22 metry. Poza przewidzianym pasem ruchu, obiekt posiada też ścieżkę rowerową i chodnik. Jego budowa pochłonęła 4500 metrów sześciennych betonu oraz 635 ton stali zbrojeniowej. Ten imponujący wiadukt stanowi ostatnią część obwodnicy Leśnicy, łącząc ulicę Kosmonautów z aleją Kaczorowskiego. Przewiduje się, że otwarcie tego ważnego dla komunikacji miejsca nastąpi pod koniec października.