Pozycjonowanie to działanie wpływające pozytywnie na wyświetlanie się strony na pierwszej stronie wyników. Jeśli witryna wyświetla się tuż pod linkami sponsorowanymi (reklamą Google) to znak, że strona jest dobrze wypozycjonowana. Witryna pozycjonowana jest poprzez indeksowanie stron przez wyszukiwarkę. Ważnym narzędzie jest monitoring pozycji, czyli sprawdzanie pozycji w Google.
Co to jest pozycjonowanie?
Pozycjonowanie zaczęło się wraz z rozwojem wyszukiwarek. Właściciele stron starali się, aby ich witryny pojawiały się jako pierwsze w wynikach wyszukiwania. Na początku było to dosyć łatwe, bo pozycja strony wynikała z analizy słów kluczowych w nagłówku. Potem nastąpiła ewolucja wyszukiwarek. Pojawiły się algorytmy i wektorowa analiza treści strony.
Co to jest optymalizacja?
Co ciekawe, pozycjonowaniu służy także optymalizacja. To działania związane z modyfikacją treści na stronie internetowej pod kątem słów kluczowych. Działania optymalizacyjne polegają również na zmianach w kodzie źródłowym strony w celu efektywniejszego funkcjonowania. To na przykład tworzenie tagów tytułowych, dobór nagłówków, dobór menu, linkowanie wewnętrzne, ustawienie tekstu alternatywnego. Istotna jest również optymalizacja kodu źródłowego polegająca na przykład na poprawie czasu ładowania strony, zastosowaniu przyjaznych adresów, czy dostosowanie do urządzeń mobilnych.
Pozycjonowanie stron – cena
Pozycjonowanie oraz optymalizacja to działanie bardzo skuteczne, ale wymagają nakładu pracy i czasu. Trzeba mieć przy tym wiedzę oraz doświadczenie. Oczywiście każdy ma dobre chęci, ale czasami one nie wystarczą. Nieumiejętne pozycjonowanie witryny może spowodować jej zablokowanie. Dlatego dobrze jest zatrudnić profesjonalną firmę do tego celu. Jest też kwestia ceny. Wiele osób wpisuje w wyszukiwarkę internetową hasło „pozycjonowanie stron cennik”. Agencja pozycjonująca taka jak BLUMO udostępnia na swojej stronie narzędzie umożliwiające sprawdzenie ceny. W narzędziu tym można wpisać frazę, aby zobaczyć wycenę. Cena zależy od konkurencyjności frazy. Frazy bardziej ogólne mają większą konkurencję i cena jest wyższa. Agencja ma zresztą swoją specjalną filozofię w kwestii pozycjonowania. Nigdy nie rozlicza się na przykład bez komentarza. Nieustannie podpowiada, jakie działania można podjąć, aby witryna pozycjonowała się lepiej. Aktualizuje treść, grafiki, wprowadza poprawki.
Przykładowy cennik
Cena pozycjonowania i optymalizacji w agencji BLUMO waha się od 50 do 800 zł za frazę. Pozycjonowanie abonamentowe na 5 fraz to 600 zł, a za 30 to 900 zł. BLUMO pozycjonuje minimum 5 fraz. Rozliczanie jest miesięczne za przybywanie frazy w top 10 Google. Jest oczywiście możliwość wymiany fraz w czasie pozycjonowania. Do wyboru jest również szerokie pozycjonowanie stron – cena wynosi 1499 zł. To pozycjonowanie i optymalizacja na różne możliwe frazy, które są atrakcyjne. Agencja monitoruje większość fraz i często zmienia taktykę SEO w zależności od trendów. Ten typ pozycjonowania polecany jest dla film i witryn wielobranżowych.
Monitoring pozycji – sprawdzanie pozycji Google
Agencja BLUMO udostępnia również na swojej stronie monitoring pozycji umożliwiające sprawdzanie pozycji Google. To narzędzie, które służy do tego, aby sprawdzać na bieżąco, na jakiej pozycji jest dana fraza w Google. Narzędzie do kontrolowania pozycji daje poczucie kontroli nad procesem pozycjonowania. Każdego dnia można sprawdzić, jak daleko jesteśmy.